4th of July Weekend

Så denna gång är jag lite sen med updates och anlednignen till detta är för att det är, eller har varit, 4th of July weekend. Och eftersom 4 juli var på en måndag i år så hade vi långhelg, wihoo! 
 
I lördags var vi på poolparty/födelsedagskalas och det var riktigt nice! Här inne i San Francisco var det runt 18 grader, men bara femtio minuter bort, i Fremont, var det rena bastun. Just därför var det lite sådär extra härligt med en pool man kunde svalka sig i.
 
Söndagen spenderade jag på San Franciscos gator. Jag vandrade bort till Chestnut Street för att kolla i lite affärer nu när det är rea, men det var hur dött som helst. Därför tog jag bussen Downtown istället, dock lyckades jag kliva av ganska mycket för tidigt (vet inte riktigt hur) och fick gå genom China Town. Det var trevligt det med!  
 
Och så idag, 4 juli, dagen till ära så fick vi besök av Christine, Jean-Pierre (aka JP) och Zara. Jag, Shirley och Christine kom fram till att man var tvungen att vara tre för att fritera räkor: En som lägger i räkorna i den heta oljan; en som tar ur dem och en som håller i stänklocket, eller vad det heter. Jag rekommenderar det starkt då det blev ett mycket lyckat resultat.
 
Vi åt dessutom supergoda pajer, en jordgubb och en blåbär, mums. Och under en djup diskussion om TV-serier bjöds det också på salsasås och tortillachips. Vi spelade en hel del UNO, haha. Det var hur kul som helst! Till en början var vi hur seriösa som helst, pokerface ni vet, men av någon anledning började vi prata med konstiga, spanska och italienska dialekter. Framåt kvällen blev det ännu mera mat! Denna gång serverades det tacos á la USA. En rolig dag vart det, med mycket skratt och mycket mat!
 
Shirley och jag avsutade dagen med ett avsnitt av Orange Is The New Black. Jag är typ besatt! Vi började kolla på säsong två för några dagar sedan och än så länge har jag inte blivit besviken. 
 
Allmänt | |
Upp