Två veckor i San Francisco

Jag tänkte försöka mig på det här med bloggen igen. Det blev ju inte så jättelyckat förra gången, men nu har jag i alla fall en fast punkt och hoppas att det ska bli lite lättare. 
 
Nu har jag varit här i ca två veckor och behöver redan köpa en ny mobil... suck. Den kämpen klarade HELA asien, men klarade helt enkelt inte av trycket och pressen här borta. So sad. Men annars är allt superbra här borta och jag har kommit in i rutinerna. Det enda negativa måste vara kylan, de kalla vindarna som kommer och dimman som lägger sig över staden på kvällarna/mornarna. Guess that's summer! 
 
Livet flyter på bra. Min första helg började vi med vår "family workout", vilket innebär att vi promenerar bort till the Lyon Steps, går/springer upp och ner ett antal gånger. Det är så jobbigt och snacka om att jag har ont i vaderna. Bättre blir det heller inte eftersom att jag går i alla dessa backar varje dag när jag har lämnat pojkarna i skolan. Jaja. Vi firade också Shirleys fördelsedag med bowling, lite shopping och bio. Hon och jag var och såg Me Before You, som jag har längtat efter den filmen alltså och jag älskade den även då boken var bättre! 
 
Nu i helgen gjorde vi en liten utflykt till Six Flags. Jag vågade mig på några smått läskiga berg-och-dalbanor, och även då jag älskar den kitlande känslan i magen måste jag nog säga att delfinshowen toppade listan över dagen. De var så söta!
 
Var dessutom och tittade på Noel och Lucas cirkusframträdande i skolan. Alla var så duktiga, men hela showen var på tyska så jag fattde inte så värst mycket, haha.
Allmänt | |
Upp